معرفی 10 نرم افزار شبیه ساز اندروید + مزایا و معایب

شبیه ساز اندروید

معرفی 10 نرم افزار شبیه ساز اندروید + مزایا و معایب

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید شبیه ساز اندروید را روی کامپیوتر شخصی ویندوز خود اجرا کنید. برای مثال شما اگر یک توسعه‌دهنده اندروید هستید، می‌توانید به‌راحتی برنامه خود را در کامپیوتر شخصی خود اجرا و آن را اشکال‌زدایی کنید. یا می‌توانید با استفاده از این شبیه‌سازها، بازی‌ها یا برنامه‌های اندروید را روی کامپیوتر شخصی نیز بازی کنید. با ما در توشه همراه باشید تا بهتربن شبیه ساز را معرفی کنیم.

شبیه ساز اندروید چیست؟

شبیه ساز اندروید یک دستگاه مجازی اندروید (AVD) است که محیط اندروید را برای سایر دستگاه‌ها برای اجرای سیستم‌عامل اندروید شبیه سازی می‌کند. معمولاً برای آزمایش، یافتن اشکال، اجرای برنامه‌های مختلف بر روی یک سیستم کنترل‌شده مجازی در دستگاه‌هایی غیر از تلفن‌های اندرویدی واقعی استفاده می‌شود.

بهترین شبیه‌سازهای اندروید برای ویندوز و مک

شبیه‌سازهای بسیار زیادی در بازار وجود دارند که در این مقاله آن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهیم. فهرست زیر از مهم‌ترین و بهترین شبیه‌سازهای اندروید هستند که هرکدام به‌صورت مختصر بررسی‌شده‌اند. استفاده از این نوع از تکنولوژی‌ به شما کمک کند تا تجربه‌های خوبی در این زمینه کسب کنید.

1. شبیه ساز اندروید MEmu Play

این اولین شبیه ساز اندروید مبتنی بر اندروید برای کامپیوترهای شخصی ویندوز در فهرست ما است. این یکی از قابل تنظیم‌ترین شبیه‌سازهای اندروید برای کامپیوتر شخصی است.

MEmu Play

نصب سریع و ساده بدون برنامه‌های شخص ثالث از ویژگی‌های این شبیه ساز اندروید است. به‌صورت کلی می‌توان گفت که شبیه ساز دم‌دستی است نسبتاً خوب عمل کرده است. همچنین این شبیه ساز مجهز به نقشه‌برداری از صفحه‌کلید است.

مزایا:

  • قابلیت سفارشی‌سازی: شبیه ساز از نظر استفاده از منابع عمومی انعطاف‌پذیر است. می‌توانید مقدار رم، وضوح صفحه، FPS و موتور گرافیکی را که توسط شبیه‌ساز استفاده می‌شود، با توجه به قابلیت‌های دستگاه خود تنظیم کنید.
  • DNS سفارشی، حالت Root و خط مشی عملکرد حافظه پنهان نیز می‌توانند با توجه به نیاز کاربر تغییر کنند.
  • نقشه‌برداری از کلید می‌تواند به گیمرها کمک کند تا بازی‌هایی را با انواع کنترل‌های روی صفحه با فشار دادن انگشت انجام دهند.
  • نصب بین پلتفرمی برنامه‌ها. می‌توانید پوشه‌های موجود در ویندوز را مرور کنید و فایل‌های APK را مستقیماً بدون دخالت Play Store نصب کنید.
  • حتی امکان همگام‌سازی پوشه‌ها بین ویندوز و شبیه ساز برای اهداف مختلف فراهم‌شده است. این امر انتقال فایل‌ها از سیستم فایل ویندوز به شبیه ساز و بالعکس را آسان‌تر می‌کند.

معایب:

  • عدم یکپارچه‌سازی میکروفون از مشکلات این شبیه ساز است.

لینک دانلود شبیه ساز اندروید MEmu Play:

https://www.memuplay.com/

مطلب پیشنهادی: تایپ صوتی گوگل

2. بلواستکس

BlueStacks یکی از قدیمی‌ترین شبیه‌سازهای اندروید است که هنوز در بازار فعال است. این شبیه ساز اندروید از نظر بسیاری از افراد بهترین شبیه ساز برای اندروید در بازار است.

دلیل اصلی موفقیت آن سهولت استفاده و دسترسی به مصرف‌کنندگان است. استفاده از این شبیه ساز اندروید بسیار آسان است و در انواع رایگان و پولی موجود است.

نصب بلو استکس ساده است اما با تبلیغات همراه است. راه‌اندازی شبیه ساز اندروید بسیار آسان است. شبیه ساز را راه‌اندازی می‌کنید و صفحه خوش آمدگویی ظاهر می‌شود. زبان را انتخاب می‌کنید و پنجره ثبت‌نام حساب Google ظاهر می‌شود. با یک حساب Google وارد شوید.

مطلب پیشنهادی: مقایسه a53 با a52

با راه‌اندازی شبیه‌ساز، ممکن است تجربه مملو از تبلیغات برای تعداد کمی تلخ و شیرین باشد، تبلیغات برخی از بازی‌های حمایت‌شده در یک برگه ظاهر می‌شود.

مزایا:

  • سهولت استفاده. استفاده از شبیه ساز اندروید با نصب آن با یک کلیک بسیار آسان است.
  • نقشه‌برداری کلید جداگانه برای بازی‌های مختلف
  • وضوح قابل تنظیم تا 4K
  • پشتیبانی انجمن. Bluestacks به‌عنوان یکی از رهبران بخش، یک جامعه کاملاً در انجمن‌های خود ایجاد کرده است. برای عیب‌یابی و جنبه‌های خلاقانه مفید است.

معایب:

  • تبلیغات بیش‌ازحد
  • فاقد تجربه بومی اندروید است

لینک دانلود شبیه ساز بلواستکس اندروید:

https://www.bluestacks.com/

3. شبیه ساز KOPlayer

این شبیه ساز اندروید برای بازی معرفی شد و یک شبیه ساز سیستم‌عامل اندروید کیت نسخه 4.4 است. در عصر اندروید امروزت، این شبیه ساز ممکن است برای یک کاربر عمومی یک انتخاب منسوخ به نظر برسد. این شبیه ساز می‌تواند برای توسعه‌دهندگانی که به دنبال آزمایش آن بر روی نسخه‌های قدیمی اندروید هستند بسیار مهم باشد.

Koplayer

 یک شبیه سازاندروید با ویژگی‌های غنی است که برای کاربرانی که به دنبال حداکثر استفاده از تجربه شبیه سازی آن هستند ایده آل است.

طبق آمار رسمی گوگل، اندروید 4.4 همچنان در بیش از 11 درصد از گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌شود.

مزایا:

  • گزینه کشیدن و رها کردن بین پلتفرم‌های متقابل
  • گزینه گرافیکی دوگانه برای تغییر با توجه به تقاضای برنامه مربوطه
  • دکمه‌های دسترسی آسان در دو طرف نمایشگر

معایب:

  • عدم پاسخگویی برای نسخه‌های اندروید جدید

لینک دانلود شبیه ساز KOPlayer:

https://koplayerpc.com/

4. شبیه ساز اندروید Nox Player

در میان لیست بهترین شبیه‌سازهای اندروید برای کامپیوتر شخصی، این یکی از سریع‌ترین‌ها از نظر نصب و عملیات است. نصب با یک کلیک بدون هیچ تبلیغات یا برنامه شخص ثالث.

bluestack

برخی از برنامه‌ها فقط برای مدل‌های خاص تلفن کار می‌کنند و وقتی با شبیه‌ساز مربوطه سازگار نباشد واقعاً بد است. این شبیه ساز اندروید راه حلی برای آن دارد.

باید روی تنظیمات بروید. مدل گوشی هوشمند مربوطه را تنظیم کنید. به‌طور پیش‌فرض، تنها گزینه‌ای که در اختیار دارید، روی گوشی‌های هوشمند سامسونگ است. بااین‌حال، شما با مدل انتخابی خود، با برخی از تنظیمات از پیش تعیین‌شده سفارشی که به‌صورت آنلاین در دسترس هستند، تنظیم می‌کنید. می‌توانید فایل‌ها را از ویندوز به شبیه ساز بکشید و رها کنید و بالعکس. این ویژگی مفید است.

مزایای نوکس پلیر:

  • می‌توانید ماوس را روی پنجره شبیه ساز قفل کنید. هنگام اجرای بازی‌های ویدیویی در شبیه ساز مفید است تا نشانگر / مکان نما شما از محدوده بازی خارج نشود.
  • حالت تمام صفحه آن بسیار با کیفیت است.

معایب:

  • استفاده از منابع کامپیوتر زیاد.

لینک دانلود نوکس پلیر:

https://nox.uno/

5. LeapDroid

یکی دیگر از شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر شخصی لیپ دروید است و ساده‌ترین شبیه‌ساز اندروید لیست ما به‌حساب می‌آید.

نصب این شبیه ساز اندروید نسبتاً سریع و بدون تبلیغات است. این شبیه ساز بسیار ساده است و چندان ویژگی پیشرفته‌ای ندارد. به‌محض نصب شبیه ساز، دو ماشین مجازی بهنام‌های VM1 و VM2 ایجاد می‌شود و برای کارهای معمولی اندروید انتخاب مناسبی است.

مزایا:

  • سادگی
  • سهولت استفاده. کارکرد شبیه ساز آسان است و نیازی به آموزش ندارد
  • استفاده کم از منابع

معایب:

  • ادغام APK از ویندوز
  • ویژگی تمام صفحه چندان خوشایند نیست.

لینک دانلود LeapDroid:

https://soft98.ir/mobile/emulators-android/1914-leapdroid.html

6. شبیه ساز بازی پابجی اندروید LeapDroid

PUBG Mobile احتمالاً محبوب‌ترین بازی چند نفره آنلاین نبرد رویال است. خوب، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عاشق بازی PUBG در اوقات هستند، قطعاً Game Loop شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این شبیه ساز فقط برای بازی PUBG Mobile در کامپیوتر شخصی ساخته‌شده است. درنتیجه، اگر از شبیه ساز برای بازی PUBG استفاده می‌کنید، هیچ‌چیز بهتر از Game Loop نخواهد بود.

Game Loop به استفاده از سخت‌افزار کامپیوتر شما در حین بازی PUBG کمک می‌کند. علاوه بر این، Gameloop همچنین از GPU پشتیبانی می‌کند که عملکرد بازی را بیشتر افزایش می‌دهد.

مزایا:

  • نصب بسیار ساده است.
  • شبیه ساز اندروید به کاربران اجازه می‌دهد تا گیم پلی را ضبط کنند.
  • امکان نگاشت مجدد کلیدها بر اساس ترجیح کاربران.

معایب:

  • عدم پشتیبانی از بازی‌ها و برنامه‌های دیگر.

لینک دانلود شبیه ساز بازی پابجی موبایل:

https://gameloop.vip/

مطلب پیشنهادی:برای خرید گوشی موبایل با بهترین قیمت کلیک کنید.

7. شبیه ساز Bliss

Bliss یک شبیه ساز اندروید قدرتمند اندروید است که از طریق یک ماشین مجازی روی کامپیوتر شخصی اجرا می‌شود. شما می‌توانید این شبیه ساز را با استفاده از یک USB Stick نصب و اجرا کنید. این شبیه ساز فقط به یک کاربر حرفه ای توصیه می‌شود.

Bliss

مهم‌ترین ویژگی Bliss این است که تنها شبیه ساز است که روی اندرویدهای نسخه بالا اوریو اجرا می‌شود. علاوه بر این، ازآنجایی‌که این شبیه ساز مستقیماً روی کامپیوتر شخصی شما نصب می‌شود، عملکرد نسبتاً بهتری نسبت به سایر شبیه‌سازها دارد.

در مورد نکات منفی، Bliss برای هر پیکربندی مختلف کامپیوتر شخصی به‌خوبی بهینه نشده است. در نهایت، بسیاری از کاربران عادی فرآیند نصب Bliss را نسبتاً دشوار خواهند یافت.

مزایا:

  • Bliss به شما کمک می‌کند تا درواقع سیستم‌عامل اندروید را به‌صورت بومی روی کامپیوتر شخصی خود اجرا کنید.
  • Bliss روی اندروید های نسخه بالا اوریو اجرا می‌شود
  • قطعاً نیاز کاربران حرفه ای را برآورده می‌کند.

معایب:

  • فرآیند نصب نسبتاً پیچیده است.
  • این شبیه ساز برای پیکربندی‌های مختلف کامپیوتر شخصی به‌خوبی بهینه نشده است.

لینک دانلود شبیه ساز اندروید بیلاز:

https://blissos.org/

8. شبیه ساز سیستم‌عامل اندروید Droid4X

Droid4X یکی دیگر از شبیه‌سازهای اندرویدی چشمگیر برای اجرای بازی‌ها و اجرای برنامه‌ها در کامپیوتر شخصی ویندوز است. این شبیه ساز یک رابط کاربری بسیار ساده و آسان برای تجربه کاربری ارائه می‌دهد. Droid4X روی نسخه قدیمی‌تر اندروید اجرا می‌شود، بنابراین احتمال دارد جدیدترین بازی‌ها و برنامه‌ها با این شبیه‌ساز سازگار نباشند.

Droid4X

نصب و استفاده از Droid4X نسبتاً ساده است. Droid4X با ویندوز و MacOS سازگار است.

مزایا:

  • سازگار با Windows و MacOS.
  • نصب و استفاده ساده است.

معایب:

  • دیگر درحال‌توسعه نیست (توسعه آن متوقف شده است)، بنابراین اشکالات و مشکلات سازگاری برطرف نمی شوند.

لینک دانلود Droid4X:

https://droid4x.cc/

9. شبیه ساز Remix OS Player

Remix OS Player شبیه ساز کامل بعدی برای استفاده از سیستم‌عامل اندروید در کامپیوتر شخصی است. این شبیه ساز توانا عملکرد قابل‌اعتمادی را ارائه می‌دهد. تقریباً از هر بازی یا برنامه اندرویدی در Remix OS Player می‌توانید استفاده کنید.

Player درواقع یک شبیه ساز اختصاصی بازی است. علاوه بر این، این شبیه ساز از کارت‌های گرافیک Nvidia نیز پشتیبانی می‌کند. درنتیجه، عملکرد فوق‌العاده‌ای در بازی در Remix OS Player خواهید داشت.

Remix OS Player کنترل‌های صفحه‌کلید قابل تنظیم را ارائه می‌دهد که به بهبود گیم پلی کمک می‌کند. به‌طورکلی، این یک شبیه‌ساز عالی برای اجرای برنامه‌ها و پخش عناوین گوشی‌های هوشمند با گرافیک فشرده در کامپیوتر شخصی است.

مزایا:

  • پشتیبانی از پردازنده گرافیکی Nvidia
  • فرآیند نصب با یک کلیک

معایب:

  • پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی AMD باید اضافه شود

لینک دانلود Remix OS Player:

https://soft98.ir/mobile/emulators-android/1139-remix-os-player.html

10. اندروید استودیو

آخرین و بهترین شبیه ساز اندروید در فهرست ما اندروید استودیو است. خوب، Android Studio یک شبیه ساز ایده آل برای توسعه، آزمایش و انتشار برنامه‌های اندروید است.

Android Studio

این شبیه ساز تنها به توسعه‌دهندگان برنامه اختصاص داده‌شده است و قرار نیست برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های اندروید استفاده شود.

با استفاده از این شبیه ساز می‌توانید تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی دریافتی را شبیه سازی کنید، مکان دستگاه را مشخص کنید، سرعت‌های مختلف شبکه را شبیه سازی کنید، چرخش و سایر حسگرهای سخت‌افزاری را شبیه سازی کنید و خیلی موارد دیگر.

مطلب پیشنهادی: خرید سامسونگ ارزان در فروشگاه توشه

می‌توانید با استفاده از صفحه‌کلید و ماوس کامپیوتر‌تان، همه کنترل‌های لمسی تلفن هوشمند را اجرا کنید.

مزایا:

  • فرآیند نصب با یک کلیک
  • این شبیه ساز با تنظیمات از پیش تعریف‌شده برای تلفن های مختلف اندروید، تبلت، Wear OS و دستگاه‌های Android TV ارائه می‌شود.

معایب:

  • رابط کاربری پیچیده.

لینک دانلود اندروید استودیو:

https://soft98.ir/mobile/16739-Google-Android-Studio.html

سخن پایانی

ما تعدادی از بهترین شبیه‌سازهای اندروید را برای کامپیوترهای شخصی ویندوز و مک که در آنجا در دسترس هستند فهرست کرده‌ایم. شبیه ساز مناسب برای شما تنها بر اساس ترجیحات شخصی شما خواهد بود. انتخاب بهترین شبیه ساز اندروید می‌تواند برای شما گیج‌کننده باشد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم چند تا از آن‌ها را امتحان کنید و به گزینه دلخواه خود برسید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

برای اطلاع از تخفیف های شگفت انگیز توشه من، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

لطفاً یک مقدار از 09000000000 تا 09999999999 وارد نمایید.