راهنمای جامع و گام به گام تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ

تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ

راهنمای جامع و گام به گام تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ

بسیاری از افرادی که در زمینه تکنولوژی اطلاعات زیادی ندارند، ممکن است بعد از خرید سامسونگ ارزان ، با تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ نیز نا آشنا باشند. از این رو احتمال دارد تا با چگونگی راه‌اندازی و استفاده از آن نیز اطلاعی نداشته باشند. به همین دلیل، افرادی زیادی هستند که می‌ترسند گزینه اشتباهی را بزنند و گوشی خود را خراب کنند. در این مقاله از وبسایت توشه با ما همراه باشید تا تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ را به شما کاربران عزیز آموزش دهیم.

منظور از تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ چیست؟

این عبارت در حقیقت، آماده به کار کردن دستگاهی است که به دست شما رسیده است. تفاوتی ندارد که این دستگاه قدیمی یا جدید باشد، نیاز به تنظیمات مجدد یا ریست فکتوری داشته باشد. در حالت معمول در این بخش از شما سوالاتی قبیل، ساعت کشور محل زندگی، زبان، شبکه اینترنت و یا ایمیل پرسیده می‌شود. این اقدامات به منظور شخصی‌سازی هرچه بیشتر گوشی موبایل شما، صورت می‌گیرد. 

هنگام راه‌اندازی گوشی سامسونگ نیز بهتر است تا نخست سیمکارت خود را وارد دستگاه کرده و آن را روشن کنید. در ادامه این مقاله مراحل راه اندازی و تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ را به شما شرح خواهیم داد. البته به این نکته توجه داشته باشید، ممکن است تا در برخی از گوشی‌های سامسونگ این مراحل شکل و شمایل متفاوت‌تری داشته باشد، اما کلیت آن‌ها یکی است.

گام اول : انتخاب زبان

انتخاب زبان در تنظیمات سامسونگ

نخستین سوالی که در تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ از شما پرسیده می‌شود، انتخاب زبان دلخواه گوشی موبایل شماست. در اکثر گوشی‌های اندرویدی، زبان فارسی به صورت بهینه پشتیبانی می‌شود و کاربران می‌توانند به صورت فارسی از گوشی موبایل خود استفاده کنند.

گام دوم : انتخاب شبکه بی سیم

منظور از شبکه بی‌سیم، همان شبکه وای فای (WiFi) است. اگر در محل کار خود یا خانه، به شبکه بی سیم دسترسی دارید می‌توانید با وارد کردن رمز عبور، گزینه اتصال (Connect) را انتخاب کنید. اگر هم به این نوع شبکه دسترسی ندارید، با زدن گزینه Skip از آن عبور کنید.

**  خرید گوشی موبایل  **

گام سوم : کپی کردن اطلاعات

اگر پیش از این، دستگاه اندرویدی دیگری را استفاده می‌کردید، می‌توانید با بهره‌گیری از حساب کاربری گوگل خود، تمامی اطلاعات را از گوشی قبلی خود به دستگاه جدید کپی کنید. در این مرحله از تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ عبارتی با عنوان؛ Copy Your Google Accounts Apps And Data From Your Other Device، به شما نمایش داده خواهد شد که روند انتقال اطلاعات از گوشی قبلی شما را انجام خواهد داد. در صورت عدم تمایل نیز می‌توان با انتخاب گزینه No Thanks از آن عبور کنید.

گام چهارم : ساخت و یا ورود به حساب کاربری گوگل

ورود به حساب کاربری گوگل سامسونگ

در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا حساب کاربری گوگل خود را در گوشی موبایل جدید، فعال کنید. در صورت نداشتن حساب کاربری گوگل نیز می‌توانید، حساب جدیدی را بسازید. به دلیل اینکه در آینده برای استفاده از پلتفرم گوگل پلی و غیره، به یک حساب کاربری شخصی نیاز خواهید داشت، پس توصیه می‌شود تا یک حساب فعالی را در گوشی موبایل خود وارد کنید.

در ادامه این بخش، شما می‌توانید یک جیمیل ثانویه‌ای را برای ریکاوری و یا بازیابی حساب اصلی، تعریف کنید.

 

گام پنجم : تنظیم اعلان ها

در این مرحله از تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ، نحوه نمایش دادن اعلانات، هنگامی که دستگاه شما قفل است را تعیین می‌کنید که سه گزینه به شما نمایش داده خواهد شد:

  • Show all notification content: نمایش تمامی پیام‌ها هنگام قفل بودن صفحه.
  • Hide sensitive notification content: متن پیام نمایش داده نخواهد شد.
  • Don’t show notification at all: هیچ پیامی در هنگام قفل بودن صفحه نمایش داده نشود.

گام ششم و پایانی در تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ : به روزرسانی

به روزرسانی گوشی سامسونگ

در مواقعی که گوشی موبایل شما قدیمی باشد، با اتصال به نخستین شبکه اینترنت، یک پیام به روزرسانی دریافت خواهید کرد. در صورت عدم تمایل نیز می‌توانید گزینه انصراف را زده و آن را غیرفعال کنید. 

آموزش ریستور گوشی سامسونگ

پس از ساخت یک فایل ریستور، به کمک نرم افزار Android data & restore، فایل پشتیبانی خود را به شکل زیر ریستور کنید:

  • به منظور ریستور گوشی سامسونگ، در قدم اول باید گوشی خود را با یک کابل usb به کامپیوتر وصل کنید.
  • سپس بر روی گزینه one click restore یا device data restore کلیک کرده تا فایل بکاپ خود را مشاهده کنید.
  • فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه select را بزنید تا فرآیند بازیابی اطلاعات گوشی را آغاز کنید.

در ادامه بخوانید: بهترین روش خرید قسطی موبایل

سخن پایانی در تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ

در این مقاله از توشه سعی کردیم تا تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ را به صورت ساده، به شما کاربران عزیز بیان کنیم. راه اندازی هر دستگاهی بسیار ساده بوده و طی نمودن مراحل تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ از پیچیدگی‌های فنی برخوردار نیست و کاربران می‌توانند به راحتی تنها با زدن چند گزینه، اینکار را انجام دهند. 

یکی از نکات مهمی که در حین راه اندازی اولیه گوشی باید به آن دقت کنید، استفاده از یک ایمیل معتبر است. زیرا تمامی اطلاعات بکاپ، رمزهای عبور و غیره، را در خود جای داده است. همچنین از آن می‌توان به عنوان یک نکته امنیتی بهره برد تا اگر گوشی شما به سرقت رفت، بتوانید اطلاعات گوشی به سرقت رفته را بازیابی کنید.

سوالات متداول

آیا ساخت اکانت سامسونگ در راه اندازی گوشی اجباری است؟

اجباری در انجام این کار وجود ندارد اما اگر می خواهید از امکانات بیشتر بهره مند بشوید در همان آغاز امانت سامسونگ بسازید.

آیا برای راه اندازی اولیه گوشی سامسونگ نیاز به اینترنت است؟

وصل بودن به اینترنت برای دریافت به روز رسانی ها لازم است.

5/5 - (2 امتیاز)

برای اطلاع از تخفیف های شگفت انگیز توشه من، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

لطفاً یک مقدار از 09000000000 تا 09999999999 وارد نمایید.

نظرات (2)

سپهر

با سلام
ممنون برای گوشی های دیگه هم آموزش بذارید

    9021192102

    سلام
    حتما مقاله ای برای سایر گوشی ها هم منتشر می کنیم در آینده