عکس العمل فوری توشه در مقابل جریان احتکار کنندگان آیفون در کشور

00002201

عکس العمل فوری توشه در مقابل جریان احتکار کنندگان آیفون در کشور

زمزمه‌های ممنوعیت ورود آیفون به کشور مدتی است که شنیده می‌شود اما با توجه به آنکه هیچ قانونی در این خصوص به طور شفاف از مراجع قانونی مطرح نشده است، متاسفانه تعداد کثیری از فعالان بازار موبایل اعم از وارد کننده، پخش و فروشنده اقدام به احتکار در گوشی‌های آیفون نموده‌اند که این امر موجب شد در تاریخ ۱ خرداد ۱۴۰۱ موجب اخلال در بازار و همچنین موجب اخلال در زنجیره تامین این محصول رخ دهد.

توشه تا قبل از تاریخ ۱ خرداد ۱۴۰۱ تمامی سفارشات کاربران را بدون در نظر گرفتن افزایش قیمت، با همان مبلغ توافق شده اولیه تحویل کاربران خود داده است اما اخلال در زنجیره تامین محصولات آیفون در توشه زمانی رخ داد که فعالین و سودجویان بازار موبایل نسبت به احتکار این محصول اقدام کردند.

از این رو توشه برای حفظ مسئولیت خود در تامین محصول و محافظت از سرمایه کاربران، دست به اقدامات زیر زده است:

( در اولین ساعات اخلال تامین محصول در بازار، سریعا با مشتریان ارتباط گرفتیم و اقدامات زیر پس از تعامل و دریافت نظرات مشتریان صورت گرفته است که به مرحله جمع بندی و اجرا رسیده است. )

  • ۱. به دلیل اینکه از تاریخ ۱ خرداد الی ۱۰ خرداد سال ۱۴۰۱ به طور مستمر و متوالی، تاریخ تحویلی سفارشات توشه به کاربران بوده است. توشه به جهت اینکه بتواند در موعد زمانی از قبل مشخص شده، محصولات را در اختیار کاربر قرار دهد، توشه مبلغ مصوب آیفون را متناسب با قیمت رسمی ۳۱/۰۲/۱۴۰۱ به حساب کاربران واریز نماید. در این حالت، تسویه حساب مالی بدین صورت رخ داده است که مبلغ دریافتی کاربر با آخرین قیمت بازار قبل از اخلال در زنجیره تامین، محاسبه شده و به حساب بانکی کاربران واریز می‌گردد.

 

  • ۲. کاربرانی که سفارشات آنها مربوط به تاریخ ۱۹ خرداد به بعد بوده است، چنانچه هم اکنون درخواست تسویه حساب مالی داشته باشند، مبلغ پرداختی آنها تا سقف ۲۰ درصد بیشتر از مبلغ پرداختی، محاسبه شده و به حساب آنها واریز میگردد.

 

  • ۳. کاربرانی که سفارشات آنها مربوط به تاریخ ۱۹ خرداد به بعد بوده است، چنانچه کاربر تمایل داشته باشد تا زمان مقرر دریافت محصول صبر کند، ما در این بازه زمانی تلاش بر تامین محصول داریم اما چنانچه اخلال در تامین محصول در توشه همچنان ثابت قدم باشد، تسویه حساب مالی این کاربران با نرخ مورخه ۳۱/۲/۱۴۰۱ محاسبه و پرداخت می‌شود.

 

  • ۴.کاربرانی که تمایل دارند محصول خود را جایگزین یک محصول دیگر کنند، در این حالت محاسبات مالی به جهت بدهکاری یا بستانکاری نسبت به مبلغ پرداختی کاربر مشخص می‌شود و فرایند مالی و تامین محصول، متناسب با سفارش جدید کاربر پیش خواهد رفت.

نکته: در تمامی حالات فوق، مبلغ دریافتی از کاربر با سود کارکرد سرمایه، محاسبه و تقدیم آنها می‌شود تا کاربر در این حالت دچار ضرر مالی نسبت به مبلغ پرداختی خود نشده باشد.

 

وظیفه دانستیم پس از ارتباط با سفارش دهندگان، نتیجه تعاملات را در این بخش به طور شفاف اعلام کنیم.

خرسندیم که در چنین شرایطی که باعث اخلال در زنجیره تامین این محصول رخ داده است با برخورد محترمانه سفارش‌دهندگان و درک صحیح آنها از وضع پیش آمده مواجه شدیم. چرا که این شیوه برخورد را نوعی حمایت از توشه می‌دانیم.

امیدواریم روزی رسد تا کسب و کارهای اینترنتی فارغ از دغدغه‌های بیهوده، به توسعه کسب و کار خود در کشور بپردازند.

 

با احترام فراوان

محمدحسن محمدی

مدیریت سایت توشه

امتیاز بدهید

برای اطلاع از تخفیف های شگفت انگیز توشه من، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

لطفاً یک مقدار از 09000000000 تا 09999999999 وارد نمایید.

نظرات (2)

مهیار قاسمی

خیلی ممنون، من پولم رو با ۱۵ درصد بیشتر دریافت کردم. دلم می‌خواست آیفون داشته باشم که اینم نشد. ولی مرسی که زودتر تماس گرفتین.

علی

عالی دم بچه های کامپیوتر گرم بخصوص تیم شما که به فکر مردم هستید در این شرایط سخت. خدا براتون خوش بخواد