چرا آیپد بخرم؟

10 دلیل خرید آیپد

چرا آیپد بخرم؟

تبلت‌ها چیز جدیدی نیستند. اولین تبلت در آوریل 2000 توسط بیل گیتس به دنیا معرفی شد. محبوب‌ترین، بهترین و قدرتمندترین تبلت دنیا، بدون شک، آیپد است. تبلت‌های جدید نسبت به تبلت‌های اولیه،  پیشرفت زیادی داشته‌اند. امروزه فناوری به شما اجازه می دهد تا کارهای زیادی را به تبلت خود بسپارید و به عبارتی با یک تبلت، زندگی خودتان را آسان‌تر کنید.

شاید با خود فکر کنید، که اصلا چه نیازی به یک تبلت هست؟ خیلی از افراد معتقدند خرید تبلت یک خرج اضافه است و پس از مدتی فقط یک گوشه خاک جمع میکند! در این مقاله قصد داریم پاسخ این سوال را بدهیم و 10 مورد که یک آیپد میتواند به شما کمک کند را به شما نشان دهیم.

  1. وب گردی

واضح ترین کاربرد تبلت، اتصال به اینترنت است. وب گردی کاری است که تقریباً همه هر روز انجام می دهند. در مقایسه با کامپیوترهای شخصی، تبلت کوچک و انعطاف پذیر است و در مقایسه با تلفن هوشمند، تبلت صفحه‌ی بزرگتری دارد که به شما این امکان را می دهد که به راحتی نیازهای وب گردی روزانه خود را برآورده کنید. اگر در حال تماشای فیلمی هستید و می‌خواهید نام بازیگران را بدانید، آی‌پد به شما امکان می‌دهد بلافاصله بدون بلند شدن و راه‌اندازی لپ‌تاپ، آن را پیدا کنید. چک کردن اخبار، میتواند یک استفاده روزمره‌ی معمولی شما از آیپدتان باشد.

  1. تماشای فیلم و سریال

صفحه نمایش بزرگ، یکی از دلایل اصلی خرید آیپد است. تماشای فیلم و سریال در گوشی شما امکان پذیر است، اما به دلیل صفحه نمایش کوچک، کمی ناخوشایند و ناراحت کننده است. بله، شما می توانید برنامه های مورد علاقه خود را در تلویزیون تماشا کنید، اما اگر بخواهید آنها را در اتاق دیگری تماشا کنید چه؟ کوچک بودن آیپد به شما این امکان را می دهد که با آن رفت و آمد کنید و هرجا و هروقت، به سرگرمی موردعلاقه‌ی خود دسترسی داشته باشید. تبلت‌ها نه تنها برای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، بلکه برای انواع دیگر رسانه‌ها مانند ویدیوهای YouTube یا دسترسی به سرویس‌های نمایش خانگی نیز مناسبند. این کاری است که همه تلویزیون ها نمی‌توانند انجام دهند. همچنین می‌توانید از آیپد خود در مسیر محل کار تا خانه استفاده کنید. به طور کلی، تبلت ها برای تماشای محتواهای ویدیوی مناسب هستند، چرا که اندازه ی این دستگاه به شما امکان می دهد در هر جایی، حتی تختخواب خود، از رسانه‌ها لذت ببرید. ناگفته نماند که آیپدهای جدید، دارای رزولوشن فوق‌العاده‌ای هستند که تجربه تماشا را حتی بهتر می کنند.

  1. گیمینگ

چه یک گیمر حرفه‌ای باشید چه کسی که فقط دوست دارد هر چند وقت یک بار تفریحی بازی کند، یک آیپد شما را پوشش می دهد. این تبلت به شما امکان دسترسی به بسیاری از بازی های رایگان و سرگرم کننده در اپ استور را می دهد. بازی هایی مانند بازی های پازل، Candy Crush تا Call of Duty و Fortnite. در حالی که ممکن است یک آیپد با پردازنده‌ی قدرتمند M1 یا M2 میتواند به اندازه یک کنسول بازی یا رایانه شخصی برای بازی های ویدیویی خوب باشد. همچنین، شما می توانید بازی های زیادی را انجام دهید که در هیچ جای دیگری نمی توانید بازی کنید. بازی های آیپد معمولا رایگان هستند، اگر هزینه داشته باشند، مبلغ کمی خواهد بود. این را با Xbox و PlayStation مقایسه کنید که برای بازی های جدید هزینه زیادی باید بپردازید. رزولوشن و گرافیک آیپدهای جدید تجربه فوق العاده ای را در حین بازی برای شما فراهم میکنند. در مجموع، انجام بازی های ویدیویی در آیپد بسیار سرگرم کننده است و می تواند خستگی شما را بعد از یک روز طولانی به در کند. این واقعیت که شما در هر جایی میتوانید با آیپد بازی کنید، قطعا یک امتیاز مثبت است.

  1. یادداشت برداری

اگر در حال حاضر دانشجو هستید، این مورد کاملا مناسب شماست. اگر دانشجو نیستید نیز ممکن است این آپشن در محل کار  بریا شما مفید باشد، اما اگر دانشجو هستید این ویژگی کاملا برای شما طراحی شده است. اخیرا اپل با iPad Pro نوشتن با قلم استایلوس را متحول کرده است و شما به عنوان یک دانشجو، با یک iPad Pro کاملا از وجود کاغذ بی‌نیاز هستید. دیگر نگران جزوه‌های نامرتب نباشید. یادداشت برداری با Apple Pencil در برنامه هایی مانند Good Notes و Notability، لذت بخش تر از هر زمانی شده است. این برنامه ها گزینه های طراحی و رنگ بسیار خوبی را ارائه می دهند تا یادداشت های شما شگفت انگیز به نظر برسند. یادداشت برداری در iPad نه تنها یک تجربه سرگرم کننده است، بلکه کاملا عالی است. آیپد به شما امکان می دهد در طول کلاس درس به سرعت یادداشت برداری کنید. با داشتن یک Apple Pencil احساس یک قلم واقعی را تجربه میکنید.

  1. چندوظیفگی (Multitask)

یکی دیگر از دلایل خرید آیپد، قابلیت های فوق العاده ای است که تبلت های جدید ارائه می دهند. چندوظیفگی کاری است که ما انسان ها همیشه سعی می کنیم انجام دهیم. چرا یک کار را انجام دهید و کار دیگر به تعویق بیاندازید، در حالی که می توانید چندین کار را همزمان انجام دهید؟ تا به حال، بسیاری از دستگاه های تکنولوژیکی در فراهم کردن امکان Multi-Tasking ناموفق بوده اند اما با عرضه بسیاری از تبلت های جدید این موضوع تغییر کرده است. صفحه نمایش های بزرگ به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا ویژگی های چند وظیفگی را پیاده سازی کنند. iPad Pro جدید به شما امکان می‌دهد چندین برنامه را همزمان و در کنار هم باز کنید. این بسیار مفید است زیرا نیازی به باز و بسته کردن چندباره ی برنامه ها نیست. یک مثال خوب برای این موضوع اگر در حال تکمیل یک پروژه تحقیقاتی هستید. با استفاده از این ویژگی می توانید Microsoft Word و همچنین Google Chrome یا هر مرورگر وب دیگری را باز کنید. یا همزمان هم برنامه ی ایمیل و هم برنامه ی یادداشت را باز کنید. این به شما این امکان را می دهد که اطلاعات نزدیک خود را داشته باشید و کارهای روزانه ی خود را راحت تر انجام دهید.

  1. خلاقیت و هنر

اگر خلاق و هنرمند باشید، عاشق iPad می‌شوید. آیپد پرو تجربه‌ی گرافیکی عالی‌ای را ارائه می‌کند. استفاده از Apple Pencil میتوانید آزادانه خود را ابراز کنید و به خلاقیتتان بال و پر بدهید. برنامه هایی مانند برنامه Procreate به شما این امکان را می دهند که با Apple Pencil تصاویر گرافیکی زیبا بکشید حتی می توانید این نقاشی های گرافیکی را تکثیر کرده و از آنها استفاده کنید. اگر مرتب نقاشی می کشید یا طراح گرافیک هستید، خرید آیپد یک سرمایه گذاری خوب است. اشتباه نکنید، تبلت های زیادی در دنیا وجود دارد که برای کارهای گرافیکی به صورت حرفه ای تولید میشوند اما iPad Pro انتخاب خوبی است چون هنر، فقط یکی از کارهایی است که می توانید با آن انجام دهید. نقاشی تنها کار خلاقانه ای نیست که می توانید با تبلت انجام دهید. امروزه تبلت ها به کاربران این امکان را می دهند که خلاقیت های خود را ایجاد کنند و حتی کارهایی را انجام دهند که ما نمی توانیم روی کاغذ انجام دهیم. با تبلت شما قادر خواهید بود اثار هنری مختلفی تولید کنید که عبارتند از: عکاسی دیجیتال، نوشتن خلاق، ارائه و حتی ساخت موسیقی.

  1. کتابخوانی

اگر اهل مطالعه هستید، از این ویژگی لذت خواهید برد. اول اینکه خواندن کتاب بسیار مهم است. آیا می دانستید که یک مدیر عامل در آمریکا، به طور متوسط ​​سالانه 60 کتاب می خواند؟ کتاب ها ذهن شما را تقویت می‌کنند و به شما مشاوره می دهند. خرید کتاب های کاغذی از یک کتابفروشی نه تنها گاهی اوقات می تواند بسیار هزینه بر باشد، بلکه حجم کتاب‌های زیاد در خانه های اپارتمانی کوچک میتواند مشکل ساز باشد. این روزها با خرید یک آیپد و نصب یک یا چند اپلیکیشن کتابخوان، میتوانید در کنار بسیاری از ویژگی های دیگر تبلت، یک کتابخانه‌ی سیار داشته باشید. صفحه نمایش بزرگتر آی پد در مقایسه با گوشی هوشمند شما، تجربه خواندن بهتری را ارائه می دهد. به طور کلی، سهولت خواندن در تبلت عالی است و شما را به خواندن مطالب بیشتر وادار می کند! با اپلیکیشن‌های کتابخوان میتوانید میزان نور، رنگ صفحه، سایز نوشته و حتی فونت کتاب را خودتان تعیین کنید. با داشتن یک آیپد نیازی به نور شب ندارید و به راحتی میتوانید پیش از خواب، ساعتی را به مطالعه بگذرانید.

  1. ادیت فیلم و عکس

اگر در حوزه‌ی تولید و انتشار محتوا فعالیت میکنید، حتما به یک آیپد نیاز دارید. آیپدهای جدید اکنون به شما این امکان را می دهند تا عکس ها و فیلم ها را ادیت و آماده ی انتشار کنید. برنامه های بسیار جذابی در اپ استور وجود دارد که می توانید از آن‌ها کمک بگیرید. علاوه بر آن، آیپد از نرم افزارهای محبوب Adobe مثل فوتوشاپ، پریمیر و لایت روم نیز پشتیبانی میکند و شما می‌توانید به‌ویژه با اپل پنسل، عملکرد خوبی در این نرم افزارها داشته باشید. اگر اهل تولید محتوا در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی هستید، آیپد ابزار مناسبی برای کار شماست.

  1. سفر و گشت و گذار

واضح است که آیپد ها به دلیل راحتی، قابل حمل بودن و چندکاره بودنشان، مناسب سفر هستند. تلفن ها بسیار کوچک هستند، بنابراین گزینه مناسبی برای کار کردن در مدت طولانی نیستند. لپ تاپ ها معمولا بزرگ و حجیم هستند و گزینه مناسبی برای همراهی در سفر نیستند. تبلت ها حتی گزینه بسیار خوبی برای گذراندن وقت خود در مسیر هستند. می توانید از آنها برای بازی کردن، گشت و گذار در وب یا حتی تماشای برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود استفاده کنید. آیپدها به راحتی در یک کوله پشتی، کیف دستی یا کیف قرار می گیرند و به همین دلیل است که کاملا مسافرتی هستند. هنگامی که در یک کشور جدید هستید، در صورت تمایل می توانید از تبلت خود به عنوان نقشه، فرهنگ لغت یا حتی دوربین استفاده کنید. اگر در سفر نیاز به چک کردن ایمیل‌های کاری یا سرزدن به فایل‌های اداری‌تان دارید، یک آیپد همراه، به کمک شما می آید تا لذت سفرتان خراب نشود. در مجموع، تبلت بهترین انتخاب برای همراه داشتن در تعطیلات است.

  1. تماس تصویری یا ویدیو کال

دوران قرنطینه‌ی کرونا، تماس تصویری یا ویدیوکال را بیش از پیش در میان مردم محبوب کرد. با اینکه از آن دوران عبور کرده ایم اما فرهنگ ویدیو کال و ویدیو کنفرانس، در ما نهادینه شده و خیلی از ما به یک جلسه‌ی آنلاین تصویری چند دقیقه‌ای نسبت به یک جلسه‌ی حضوری، راغب‌تریم. مهم نیست از چه اپلیکیشنی استفاده میکنید، Zoom ، Google Meet یا هر اپلیکیشن دیگری روی آیپد شما کارایی بیشتری دارد. در iPad، می توانید هنگام تماس تصویری، صفحه را به نصف تقسیم کنید، یادداشت بردارید و هم تیمی های خود را در سمت دیگر صفحه ببینید. حتی می‌توانید در مترو باشید و در جلسه‌هایتان شرکت کنید.

 

باز می‌گردیم به سوال ابتدایی این مقاله، آیا باید یک iPad بخرید؟

ما دلایل زیادی به شما ارائه کرده‌ایم که چرا باید یک تبلت بخواهید. ما در این مقاله 10 دلیل برای شما ارائه کردیم. قطعا دلایل دیگری هم برای خرید یک تبلت وجود دارد. مردم تبلت را فقط به این دلیل که ظاهر خوبی دارد، نمی خرند.  شما برای یک آیپد هزینه میکنید تا زندگی بهتر و راحت تری داشته باشید و بخشی از کارهای خودتان را به آیپد بسپارید. پس چرا زندگی خود را سرگرم کننده و راحت نکنیم؟

اگر قصد خرید یک آیپد دارید، در فروشگاه اینترنتی توشه می توانید با 15% تخفیف خرید خود را انجام دهید!

5/5 - (1 امتیاز)

برای اطلاع از تخفیف های شگفت انگیز توشه من، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

لطفاً یک مقدار از 09000000000 تا 09999999999 وارد نمایید.