در مراسم رونمایی از آیفون 14 چه گذشت؟

رونمایی از آیفون 14

در مراسم رونمایی از آیفون 14 چه گذشت؟

سرانجام پس از شایعات مختلف درباره مشخصات خانواده جدید آیفون ، در روز 16 شهریور ماه شاهد مراسم رونمایی از آیفون 14 بودیم. در ادامه این مقاله به مهم‌ترین اتفاقات، اخبار و مشخصات فنی دقیق مشخص شده در رونمایی از آیفون 14 خواهیم پرداخت. دانستن این اطلاعات قبل از خرید آیفون 14 بسیار مهم است پس پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

گوشی های خانواده آیفون 14

یکی از شایعات قبل از مراسم رونمایی از آیفون 14 این بود که آیفون در نسل جدید گوشی‌های خود اپل مینی را حذف می‌کند و به جای آن آیفون پلاس را روانه بازار می‌کند که  این شایعه پس از مراسم به واقعیت تبدیل شد. مدل پلاس از لحاظ مشخصات بسیار نزدیک به آیفون 14 است با این تفاوت که صفحه نمایشگر بزرگتری مثل آیفون 14 پرومکس دارد. 4 سری خانواده آیفون 14 به صورت زر است:

  • آیفون 14
  • آیفون 14 پلاس
  • آیفون 14 پرو
  • آیفون 14 پرومکس

مشخصات فنی مشخص شده در رونمایی از آیفون 14

مشخصات آیفون 14

به صورت کلی در بخش فنی تغییرات زیادی به خصوص در آیفون 14 و آیفون 14 پلاس شاهد نیستیم اما سری پرو و پرومکس تفاوت‌های جذابی نسبت به نسل گذشته خود دارند. در ادامه برخی از این تغییرات را عنوان می‌کنیم.

طراحی آیفون 14

همانطور که قبل از رونمایی از آیفون 14 پیش بینی می‌شد در بخش طراحی شاهد تفاوت زیادی نسبت به نسل قبل نیستیم. آیفون 14 و آیفون 14 پلاس شباهت بسیار زیادی به آیفون 13 دارند. تنها تغییر محسوس در گوشی‌های پرو اتفاق افتاده است. جایی که اپل تصمیم به حذف ناچ کرده است و با همین تغییر  آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس ظاهر زیباتری دارند. به غیر از این تفاوت تغییری نسبت به سری 13 شاهد نیستیم.

نمایشگر آیفون 14

آیفون 14 و آیفون 14 پلاس به مانند مدل‌های پرو نمایشگر 6.1 و 6.7 اینچی دارند و از پنل استاندارد و 60 هرتزی اولد بهره می‌برند. همچنین در این دو مدل همچنان شاهد ناچ در بالای صفحه هستیم. اتفاق جدیدی که در مدل‌های پرو افتاده است نمایشگر همیشه روشن است که می‌تواند یک تغییر جذاب برای کاربران به حساب می‌آید. علاوه بر این در مدل‌های پرو شاهد پنل LTPO هستیم که سبب می‌شود رفرش ریت از 1 تا 120 هرتز قابل تنظیم باشد.

دوربین آیفون 14

دوربین آیفون 14

همانند بخش نمایشگر و طراحی، در رونمایی از آیفون 14 مشخص شد دوربین این گوشی نیز در مقایسه با آیفون 13 تفاوت زیادی نکرده است. در این سری اپل اندازه سنسور دوربین اصلی را ارتقا داده است به همین دلیل در محیط‌های با نور کم دوربین گوشی عملکرد بهتری می‌دهد.

برخلاف آیفون 14، آیفون 14 پرو و پرومکس از یک دوربین 48 مگاپیکسلی بهره‌مند شده‌اند که ساخت شرکت سونی است. به گفته خود اپل لنز تله فوتو تا دو برابر عملکرد بهتری نسبت به آیفون 13 پرو دارد.

در بخش فیلمبرداری حالت اکشن به تمام مدل‌های سری 14 اضافه شده است. کار اصلی حالت اکشن این است که تکان‌های ویدیو را کاملا حذف می‌کند. پس اگر بلاگر هستید یا زیاد با گوشی خود ویدیو ضبط می‌کنید پس از خرید آیفون 14 از خرید گیمبال و اسمو بی نیاز خواهید بود. و در آخر حالت سینمایی نیز بهبود پیدا کرده است و شما می‌توانید در این حالت ویدیوهایی با رزولوشن 4K ضبط کنید.

اتصال ماهواره‌ای ؛ قابلیت جدید اپل

یکی از مهم‌ترین اتفاقی که در آیفون 14 به گفته اپل افتاده است قابلیت اتصال ماهواره‌ای است که در تمامی مدل‌ها وجود دارد. اتصال ماهواره‌ای برای کاربران آمریکایی و کانادایی به صورت رایگان تا 2 سال ارائه می‌شود.

** خرید گوشی موبایل **

تاریخ عرضه آیفون 14 در بازار

طبق گفته اپل در مراسم رونمایی از آیفون 14 این گوشی در تاریخ 25 شهریور وارد بازارهای جهانی می‌شود. البته سری پلاس با اندکی تاخیر در 15 مهر عرضه می‌شود. این که چه زمانی این گوشی پرطرفدار وارد بازار ایران می‌شود هنوز به دلیل ممنوعیت واردات گوشی لوکس و نوسانات قیمت ارز مشخص نیست اما احتمالا نباید زودتر از مهر منتظر آیفون 14 در ایران باشیم.

جمع بندی

در این مقاله به صورت کامل اتفاقات مهم در مراسم رونمایی از آیفون 14 را پوشش دادیم. با فروشگاه اینترنتی توشه همراه باشید تا به محض وارد شدن این گوشی پرطرفدار به ایران بتوانید آن را پیش خرید کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

برای اطلاع از تخفیف های شگفت انگیز توشه من، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

لطفاً یک مقدار از 09000000000 تا 09999999999 وارد نمایید.