مشکل روشن نشدن گوشی و راه حل تشخیص آن

مشکل روشن نشدن گوشی موبایل

مشکل روشن نشدن گوشی و راه حل تشخیص آن

روشن نشدن گوشی و یا تبلت، ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث روشن نشدن گوشی شود، خرابی باتری دستگاه است. ولی این نکته را به یاد داشته باشید که صرفا خراب بودن باتری، دلیل بر روشن نشدن گوشی نیست.

به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌شود که خودتان دلایل کار نکردن گوشی را بیابید. حال شاید این سوال را از خود بپرسید که، چگونه علت روشن نشدن گوشی را پیدا کنید؟! پس در این مقاله از وبسایت توشه با ما همراه باشید تا راهکارهای تشخیص این دلایل را با یکدیگر بررسی کنیم و دیگر نیاز به خرید گوشی موبایل نداشته باشید.

فلش گوشی

راه حل تشخیص مشکل روشن نشدن گوشی

همانطور که اشاره شد، این مشکل می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. پس برای تشخیص علت، باید بخش های گوناگون گوشی موبایل خود را بررسی کنید تا بدانید، ایراد کار کجاست.

خرابی CPU

از جمله دلایل معمول، خرابی CPU می‌باشد. اگر پیش از خاموش شدن گوشی، تمامی اپلیکیشن‌ها به یکباره هنگ کنند و بعد از آن گوشی خاموش شود، می‌توان احتمال داد که کارکرد CPU دچار مشکل شده است.

خرابی هارد گوشی

خراب شدن هارد گوشی ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد. اگر هنگام روشن نمودن گوشی با یکی از مشکلات زیر مواجه شدید، بایستی به سلامت هارد گوشی خود شک کنید. البته زمان مواجه شدن با یکی از این مشکلات، بهتر است تا قبل از تعویض هارد آن، یکبار گوشی خود را فلش کنید.

روشن نشدن گوشی

منظور از فلش کردن نیز، برگرداندن تمامی تنظیمات و تغییرات گوشی موبایل شما به حالت کارخانه و پاک شدن کل اطلاعات موجود در گوشی می‌باشد. از کلیدی‌ترین نشانه‌های خرابی هارد گوشی شما نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هنگام روشن کردن گوشی، ابتدا یک ویبره می‌زند و سپس دوباره خاموش می‌شود.
  • هنگام روشن نمودن گوشی، نام برند گوشی را می‌بینید ولی گوشی مجددا خاموش می‌گردد.

مطلب مرتبط: زود شارژ خالی کردن گوشی a52

خرابی آی سی شارژ موبایل

اگر احتمال می‌دهید که گوشی شما کاملا سالم است و تاکنون یکبار نیز هنگ نکرده است، می‌توان این احتمال را در نظر گرفت که آی سی شارژ گوشی موبایل شما دچار مشکل شده است. خرابی این قطعه ممکن است تا دلایل زیادی داشته باشد اما از اصلی‌ترین نشانه‌های خرابی آن، می‌توان به آنتن دهی ضعیف و روشن نشدن گوشی اشاره نمود.

حال شاید این سوال را از خودتان بپرسید که چگونه تشخیص دهیم که آی سی شارژ گوشی خراب شده است؟! پس این نکته را به یاد داشته باشید که، اگر گوشی موبایل شما مدتی است که پورت USB اورجینال به خود ندیده و مشکل روشن نشدن گوشی را دارید، این امکان نیز وجود دارد که آی سی شارژ گوشی دچار خرابی شده است. استفاده کردن از کابل‌های شارژ تقلبی، یکی از اصلی‌ترین علل خرابی این قطعه به شمار می‌رود.

هنگامی که این قطعه خراب باشد، باتری شما نیز شارژ نخواهد شد. پس در این صورت اگر می‌خواهید مطمئن شوید که علت روشن نشدن گوشی، خرابی آی سی شارژ است، باتری گوشی را جدا کرده و سپس یک باتری یدکی را در آن قرار دهید. حال ببینید که گوشی روشن می‌شود یا خیر. اگر گوشی موبایل شما روشن شد، به خوبی می‌توان خرابی در این قطعه را تشخیص داد.

سلامت باتری؛ تاثیرگذار در روشن نشدن گوشی

علائم و نشانه‌های خرابی باتری موبایل را تنها می‌توان با کمی دقت متوجه شد. روشن نشدن گوشی، خالی شدن شارژ در مدت زمان بسیار کم، داغ کردن باتری، تورم در شکل باتری (باد کردن)، از مهم‌ترین نشانه‌های خرابی باتری می‌توان در نظر گرفت.

سلامت باتری

این مطلب را هم بخوانید : سلامت باتری آیفون

روشن نشدن صفحه نمایش گوشی از علل روشن نشدن گوشی

اگر هنگام روشن نمودن گوشی، دستگاه ویبره زده و سپس خاموش شود، می‌توان علت خرابی را در صفحه نمایش گوشی جویا شد. البته هرگاه این اتفاق رخ دهد دلیل آن خرابی صفحه نمایش نیست. اما با یک راهکار کاملا ساده این تفاوت را می‌توان به راحتی تشخیص داد.

اگر تنها مشکل خرابی در صفحه نمایش گوشی است، پس در این صورت عملکرد دیگر قسمت های گوشی مانند قبل است. به همین علت، قادر هستید تا به گوشی مد نظرتان زنگ بزنید و یا دکمه‌های ولوم آن را نیز فشار دهید. اگر به هنگام انجام این روش‌ها، صدایی را از گوشی موبایل خود بشنوید به این معنی است که دستگاه روشن است و تنها صفحه نمایش آن به درستی کار نمی‌کند.

جمع بندی

در این مقاله شرح دادیم که روشن نشدن موبایل ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد. از جمله روش های تشخیص علل روشن نشدن گوشی نیز می‌توان به خرابی CPU، هارد گوشی موبایل، خرابی در آی سی شارژ و سلامت باتری اشاره کرد.

وارد شدن ضربه به گوشی نیز می‌تواند احتمال خراب شدن قطعات مختلف گوشی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و سبب بروز مشکلات سخت افزاری در گوشی شود. اگر موبایل شما دارای محافظ و یا ضربه گیر نبوده و اخیرا ضربه‌ای به آن نیز وارد شده است، از دستکاری بیش از حد گوشی بپرهیزید. در این شرایط بهتر است تا گوشی موبایل خود را نزد یک تعمیرکار با تجربه ببرید تا با استفاده از ابزار تخصصی خود، دلیل روشن نشدن گوشی شما را تشخیص دهد. اگر در نهایت مجبور به خرید موبایل جدید بودید پیشنهاد می‌کنیم از سایت توشه خرید قسطی موبایل خود را انجام دهید.

سوالات متداول

چرا گوشی موبایل روشن نمی شود؟

روشن نشدن گوشی به دلایل مختلف صورت می گیرید. شما می توانید با مراجعه به این مقاله راه های حل آن را بیابید.

آیا گرد و غبار باعث خاموشی گوشی می شود؟

یکی از دلایلی که می تواند بلاعث خاموشی گوشی موبایل شود، گرفتن غبار است. باید هر چه زودتر رفع شود.

5/5 - (1 امتیاز)

برای اطلاع از تخفیف های شگفت انگیز توشه من، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

لطفاً یک مقدار از 09000000000 تا 09999999999 وارد نمایید.

نظرات (2)

محمد

با سلام و خسته نباشید خدمت شما
تشکر من هم مشکل روشن نشدن گوشی داشتم که فهمیدم از هارد گوشیمه

    9021192102

    سلام خدمت شما لطف دارید
    خوشحالیم مفید بوده براتون