مقایسه a53 با a52؛ آیا سامسونگ a53 ارزش خرید دارد؟

مقایسه a53 با a52

مقایسه a53 با a52؛ آیا سامسونگ a53 ارزش خرید دارد؟

گوشی سامسونگ مدل a53 را می‌توان به عنوان جانشینی برای a52 معرفی کرد. اما به هرحالی نمی‌توان گفت که گوشی جدیدتر یقینا بهتر از مدل قدیمی‌تر آن است. اگر تصمیم به خرید سامسونگ ارزان دارید بهتر است تا در این مقاله از وبسایت توشه با ما همراه باشید تا به مقایسه a53 با a52 بپردازیم.

مقایسه سامسونگ a53 با a52 ؛ طراحی

مقایسه طراحی سامسونگ a53 با a52

اگر به طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A53 دقت کنید، شباهت بسیار زیاد این گوشی را با مدل a52‌ را می‌توانید مشاهده کنید. در واقع سامسونگ برای ساخت مدل جدیدتر، خلاقیت خاصی را از خود نشان نداده است. در بخش پشتی دستگاه یک ماژول مستطیلی را خواهید دید که چهار سنسور دوربین و یک فلاس ال ای دی را در خود جای داده است.

بدنه دستگاه از پلاستیک باکیفیت ساخته شده است، ولی فاقد سطح صافی است. زمانی که شما این دو گوشی را در کنار یکدیگر بگذارید تفاوت چندانی را در طراحی نخواهید دید. هردوی آن‌ها توانسته اند تا تاییدیه IP67 را دریافت کنند که مقاومت در برابر گرد و غبار را شامل می‌شوند.

مقایسه a53 با a52 ؛ صفحه نمایش

 گوشی سامسونگ مدل a53 دارای صفحه نمایشی ۶.۵ اینچ است که با وضوح ۱۰۸۰*۲۴۰۰ پیکسل و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای یک محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ نیز هستند. اکنون شرایط جالب خواهد شد وقتی بدانید که سامسونگ گلکسی a52 نیز دارای صفحه نمایشی با این مشخصات است. در واقع این دو هیچ تفاوتی در ویژگی‌های صفحه نمایش با یکدیگر ندارند.

مقایسه دوربین

مقایسه دوبین

گوشی سامسونگ مدل a53 دارای دوربین چهارگانه ای است که با یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دیافراگم ۱.۸، پشتیبانی می‌شود. در کنار آن دو سنسور ۵ مگاپیکسلی کوچک و یک سنسور واید ۱۲ مگاپیکسلی وجود دارد که عمق دید را افزایش خواهد داد. همین مشخصات در گوشی سامسونگ گلکسی مدل a52 نیز مشاهده می‌شود.

هردوی این گوشی‌ها دارای سنسور ۳۲ مگاپیکسلی در سلفی‌ها هستند که با داشتن دیافراگم ۲.۲، قابلیت ضبط HDR را نیز دارند. در مقایسه a53 با a52، می‌توان مشاهده کرده که هردو گوشی، در زمینه دوربین نیز مانند یکدیگر عمل می‌کنند و هیچ نوع تفاوت اساسی با یکدیگر ندارند.

در حالت کلی، بعد از بررسی‌هایی که در زمینه دوربین بین این دو گوشی انجام داده‌ایم، تفاوت عمده‌ای را بین a52 و a53 از لحاظ کیفیت تصویربرداری مشاهده نکرده‌ایم.

مطلب پیشنهادی: ضبط مکالمه در گوشی سامسونگ

مقایسه نرم افزاری a53 با a52

در مقایسه a53 با a52 شاید بتوان بزرگترین تفاوت میان این دو مدل گوشی را، در نرم افزارهای کاربردی دانست. گوشی سامسونگ a53 در حالت پیش فرض مجهز به رابط کاربری one ui 4.1 است که در اندروید ۱۲ به بالا وجود دارد. ولی گوشی سامسونگ a52 در حالت پیش فرض با اندروید ۱۱ معرفی شد. البته این دستگاه نیز مانند نمونه قبلی خود می‌تواند به روز ترین آپدیت‌ها را دریافت کند و در واقع در این زمینه نیز شباهت‌های زیادی به a52 دارد.

مقایسه سخت افزار a53 با a52

مقایسه سخت افزار a53 با a52

در این مرحله به نظر می‌رسد که برند سامسونگ درحال شوخی کردن با کاربران خود است. گوشی a53 مجهز به تراشه ۱۲۸۰ اگزینوس است که یک چیپست ۵ نانومتری نیز به حساب می آید. در مقابل، گوشی سامسونگ مدل a52 به تراشه کوالکام اسنپدراگون ۷۷۸ مجهز است که به عنوان یک چیپست ۶ نانومتری معرفی می‌شود.

بدون تردید باید در این قسمت گفت که سامسونگ گلکسی a52 در مقایسه با a53 عملکرد و کارایی بهتری دارد که این امری بسیار عجیب است.

این مطلب را نیز بخوانید: راهنمای جامع و گام به گام تنظیمات اولیه گوشی سامسونگ

مقایسه باتری سامسونگ a53 با a52

اصلی‌ترین تفاوت در مقایسه a53 با a52 را می‌توان نوع باتری آن‌ها دانست. سامسونگ گلکسی a53 مجهز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. در مقابل، گوشی سامسونگ گلکسی a52 از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. البته هردو این دستگاه‌ها از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و این نکته ای مثبت به حساب می آید. هنگامی که میزان تاثیر پردازنده اصلی را روی باتری بررسی کنیم، می‌توان عنوان کرده که ۵۰۰ میلی آمپر ضعف جدی به شمار نمی‌رود. پس خرید سامسونگ گلکسی a52 همچنان منطقی‌تر به نظر برسد.

جمع بندی

در این مقاله از توشه سعی نمودیم تا به دور از تعصب، مقایسه a53 با a52 را برای شما تشریح کنیم. اعتقاد ما بر این است، کسانی که گوشی نسل قبلی، یعنی a52 را تهیه کرده اند، نیازی ندارند تا گوشی خود را ارتقا دهند. زیرا گوشی سامسونگ گلکسی مدل a53 هیچ ویژگی جدیدی را برای شما به ارمغان نمی آورد. پس در این صورت، حتی کاربرانی که برای اولین بار قصد دارند تا یک گوشی میان‌رده ای را خریداری کنند، می‌توانند با هزینه کمتری گلکسی a52 را تهیه کنند.

همانطور که اشاره کرده‌ایم، علاوه بر نداشتن تفاوت‌های عمده و پیشرفت چشمگیر در گوشی گلکسی مدل a53، این گوشی حتی در برخی زمینه‌ها افت زیادی نیز داشته است. برای مثال، ویژگی‌های سخت افزاری گوشی a53 به مراتب کمتر از a52 است که سبب می‌شود تا از لحاظ پردازشی ضعیف تر از نسل قبلی خود عمل کند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید گوشی موبایل مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید تا گزینه‌ای که ارزش خرید بیشتری دارد را انتخاب کنید.

سوالات متداول

بین a52 و a53 کدام را انتخاب کنیم؟

همانطور که در متن مقاله بررسی کردیم اگر قصد خرید گوشی میان رده دارید پیشنهاد ما به شما میان این دو گوشی a52 است.

بین a52 و a53 کدام یک دوربین بهتری دارد؟

تفاوت زیادی میان عملکرد دوربین این دو مدل وجود ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)

برای اطلاع از تخفیف های شگفت انگیز توشه من، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

لطفاً یک مقدار از 09000000000 تا 09999999999 وارد نمایید.

نظرات (4)

حسن

سلام با تشکر از بررسی خوبتون
قطعا خرید ساموسونگ a52 به صرفه تره

    9021192102

    لطف دارید
    به صورت کلی بله همینطوره

حسام

سلام.
من a52s دارم. خیلی راضی هستم و بنظرم از این دو مدل بهتره.

    9368996718

    سلام حسام عزیز؛
    a52s یکی از بهترین گوشی های میانرده بازار است که نسبت به a52، سخت افزار قدرتمند تری دارد.